There are different ways in which System Generator can compile your design into an equivalent, often lower-level, representation. The way in which a design is compiled depends on settings in the System Generator dialog box. The support of different compilation types provides you the freedom to choose a suitable representation for your design's environment.
For example, an HDL or NGC netlist is an appropriate representation when your design is used as a component in a larger system. If, on the other hand, the complete system is modeled inside System Generator, you may choose to compile your design into an FPGA configuration bitstream. Sometimes you may want to compile your design into an equivalent high-level module that performs a specific function in applications external to System Generator (e.g., ModelSim hardware co-simulation).
시스템 제너레이터를 컴파일하는 몇가지 방식이 있다. 시스템 제너레이터 다이얼로그 박스에서 설정할 수 있는데 디자인 환경에 따른 적합한 방식을 선택할 수 있다.
예를들어, HDL이나 NGC 넷리스트는 대형 시스템의 일부인 컴포넌트 개발에 적합하다. 반대로 전체 시스템을 개발하려고 할때는 비트스트림을 선택할 수 있다. 시스템 제너레이터 외부의 어플리케이션과 연동되는 특정 기능을 수행하는 고수준의 모듈 개발에 적합한 방식도 있다. (ModelSim hardware co-simulation)
System Generator token을 더블클릭하면 보이는 이부분이다.
용도별 차이가 있는데
1. 시스템의 일부분 설계
2. 전체 시스템 설계
3. softcore 포함 설계
4. 하드웨어 연동 시뮬레이션
5. 타이밍, 파워 분석
등이 있는거같다.
- HDL Netlist Compilation
-> 대형 시스템의 일부 컴포넌트 설계시 사용. HDL을 만들어주는거 같다.
- NGC Netlist Compilation
-> 대형 시스템의 일부 컴포넌트 설계시 사용. NGC를 만들어주는거 같다.
- Bitstream Compilation
-> 전체 시스템을 설계시 사용. 걍 다 만듬.
- EDK Export Tool
-> 마이크로블레이즈 블럭 사용시 쓰는거 같은데...
- Hardware Co-Simulation Compilation
-> 타겟 보드와 시뮬링크가 통신하면서 시뮬레이션 한다는거 같은데...
- Timing and Power Analysis Compilation
-> 이건 논외로 치자 머리아프다...
난 심히 Hardware Co-Simulation을 해보고 싶은데 방법을 모르겠다. 아직은
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